تولید محتوا برای برندها

مدیر قره زاده
یک‌شنبه 17 مهر 1401
زمان مطالعه 4 دقیقه

blog_1665319667_lXJB.jpg

تولید محتوا چیزی فراتر از تولید عکس های اینستاگرامی، پست های وبلاگی یا محتوای ساده وب سایت است. در واقع، قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ (یا بهتر است بگوییم، انگشت روی صفحه کلید) اتفاقات زیادی باید بیفتد تا محتوایی که تولید میشود برای برند شما مفید باشد. بیایید به تولید محتوا و چگونگی انجام موثر آن بپردازیم.

 چگونه برای یک برند محتوا ایجاد کنیم؟

 تلاش برای ارائه ایده های تولیدمحتوای برندینگ می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. در اینجا چند مرحله عملی وجود دارد که باید برای شروع تولید محتوا برای هر برند طی کنید:پ


 نام تجاری خود را تعریف کنید 

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که تعداد زیادی از افراد برای تعریف نام تجاری خود وقت نمی گذارند. ایجاد یک راهنما برای شرح نام برند شامل مواردی مانند فونت ها، رنگ های مورد استفاده، استانداردهای تصویر و تمام این جزئیات کوچک را شامل میشود. رعایت این دستورالعمل ها تضمین می کند که محتوای شما با برند شما سازگار و مرتبط است و هر کسی که آن را مشاهده می کند می تواند آن را به عنوان برند شما تشخیص دهد. 


مخاطب خود را مشخص کنید 

اول از هر چیزی از خود بپرسید سعی می کنید با تولید محتوای خود چه کسانی را تحت تاثیر قرار دهید؟ شما باید به جمعیت‌شناسی منحصربه‌فرد در هر یک از پلتفرم‌های تولید محتوا بپردازید. چه نوع محتوایی برای آن شبکه های اجتماعی یا کانال های بازاریابی مناسب است؟ این سوالات به شما کمک می کند تا انواع محتوایی که باید روی آن تمرکز کنید و شبکه های اجتماعی که برای مشتریان هدف شما مناسب هستند را تعیین کنید.


یک استراتژی ایجاد کنید

 ایجاد یک چارچوب استراتژی تولید محتوا ایده خوبی است. این موضوع را به عنوان طرح اولیه خود در نظر بگیرید، شامل تمام جزئیات مربوط به چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا خواهد بود که فرآیند تولید محتوا را راهنمایی می کند که به عنوان یک امتیاز اضافی، می تواند به شما کمک کند. با تنظیم برنامه تولید محتوا در مسیر خود بمانید. 

ایده های فکری

بالاخره وقت آن رسیده که به قسمت تولید محتوای واقعی برسیم! امیدواریم، در حالی که مراحل قبلی را طی می کردید، جرقه چند ایده در ذهن شما آمده باشد. اکنون زمان آن است که آنها را یادداشت کنید و آنها را گسترش دهید. فراموش نکنید که تولید محتوای منحصر به فرد برای هر شبکه اجتماعی بسیار مهم است. نگاه کردن به نمونه های تولید محتوا رقبای شما ممکن است به ایجاد برخی ایده های تولید محتوا کمک کند (چه کارهایی که باید انجام دهید یا چیزهایی که باید از آنها اجتناب کنید).


چه محتوایی می توانم ایجاد کنم؟

نوع محتوایی را ایجاد کنید که مطابق با ترجیحات مخاطبان شما باشد. یک مکان خوب و آرام برای شروع، فکر کردن ببسیار مناسب است. تولید محتوا می توانند به اشکال مختلفی ارائه شوند. در اینجا برخی از قالب‌ها و مضامین رایج برای وبسایت ها وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید:

راهنمای تولید محتوا

 گام به گام فرآیند تولید محتوا را با هم بررسی میکنیم.

مزایا و معایب: مزایا و معایب انواع مطالب را با هم مقایسه کنید.

انتخاب قالب تولید محتوا: هنگام انتخاب قالب، با سوالاتی که مردم می پرسند شروع کنید. شما میتوانید اغلب از فرمت "همه آنچه که باید در مورد... بدانید" پیروی کنید.

 مهم است که به یاد داشته باشید که قوانین کپی رایت باید رعایت شود. به جای استفاده از جستجوی اینترنتی برای عکس ها و تصاویر، از عکس‌های رایگان موجود در وب‌سایت‌هایی مانند Pixabay استفاده کنید. نکته دیگری که هنگام ایجاد محتوای نوشتاری باید در نظر داشته باشید این است که منابع خود را با استفاده از پیوندها در انتهای مقاله ذکر کنید. ابزارهایی نیز وجود دارند که می توانند در محتوای نوشتاری به شما کمک کنند. یکی از راه های ایجاد محتوای منحصر به فرد، ترجمه موضوعات مشابه از زبان های دیگر می باشد، محتوای زیادی از این طریق میتوانید تولید کنید، اگرخودتان قادر بع انجام این کار نیستید میتوانید از شیرازمترجم کمک بگیرید.


کلمات کلیدی و شناخت مخاطب

 نکات و ترفندهای زیادی برای ایجاد محتوای عالی وجود دارد، باید از نکات مثبت برند خود صحبت کنید و دلایل استفاده از برند خودتان را شرح دهید، به عبارتی دلایلی که مشتری باید برند شما را انتخاب کند برشمارید، تا جای ممکن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. ممکن است این امر نابخردانه به نظر برسد. در واقع، شما اکنون در سایت ما هستید زیرا ما از کلمات کلیدی در مورد تولید محتوا استفاده کردیم تا شما را به اینجا بیاوریم. ما نکات واقعی در مورد تولید محتوا به شما ارائه می دهیم، اما همچنین می خواهیم شما بتوانید محتوایی تولید کنید تا بتوانید محصول خود را بفروشید. این یک واقعیت بازاریابی محتوا است، و مهم است که آن را اجرا کنید. یک داستان بگویید مهم نیست از چه رسانه ای استفاده می کنید، داستان سرایی بخش مهمی از تولید محتوای خوب است. می‌توانید داستان افرادی را که از محصولات شما استفاده میکنند را بگویید، یا چگونگی تغییر زندگی مردم توسط محصول خود را بیان کنید. داستان هایی را که کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند پیدا کنید و آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مخاطب خود را در ذهن داشته باشید و آنگاه برای آنها تولید محتوا کنید. به این فکر کنید که خوانندگان شما چه کسانی هستند و چرا ممکن است با محتوای شما درگیر شوند. 


برچسب‌ها: کلمات کلیدی،تولید محتوا،تولیدمحتوا،برند،نام تجاری

کامنت و نظرات

ثبت کامنت و نظر تنها برای کاربران سایت در دسترس می‌باشد؛ در صورتی که عضو سایت هستید، به پنل کاربری خود وارد شده و در غیر این صورت از طریق فرم عضویت، یک حساب کاربری ایجاد کنید.