چگونه CV خود را به رزومه تبدیل کنیم؟

مدیر قره زاده
یک‌شنبه 21 بهمن 1397
زمان مطالعه 3 دقیقه

blog_1575377147_9HCi.jpg


  • کار خود را با مطالعه توضیحات و ارزیابی های شغلی آغاز کنید. به این نکته توجه کنید که چه مهارت ها و شرایطی با وضعیت شما مرتبط است. CV خود را ارزیابی کرده و تعیین کنید که چه اطلاعاتی را بر اساس مهارت ها و شرایط شغل مورد نظر برجسته می­سازید.

  • چند نمونه از رزومه ­ها و CV های افراد مشابه خود را مرور کنید.

  • سپس CV خود را به رزومه تبدیل کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1.    اهداف: از این گزینه تنها در صورتی استفاده کنید که به دنبال یک موقعیت بسیار خاص هستید یا قصد اشاره به یک چارچوب زمانی خاص را دارید، برای مثال: جستجوی شغل کارآموزی تابستانی یا برنامه نویسی پاره وقت در شرکت اینتل (Intel Corp).

2.    تحصیلات: در صورتی که تجربیات کاری کاملاً مرتبط و فراوانی دارید، می­توانید این بخش را در قسمت پایانی رزومه قرار دهید. وقتی که تحصیلات را در قسمت پایانی رزومه قرار می­دهید، یعنی قصد دارید، در عوض اطلاعات تحصیلی، تجربیات کاری خود را به عنوان اطلاعات مهم در اختیار کارفرما قرار دهید. این استراتژی زمانی مفید واقع می­شود که مدرک تحصیلی شما تناسب کمتری با شغل درخواستی دارد و یا قصد تغییر حرفه خود را دارید.


3.    خلاصه­ مهارت ها و صلاحیت ها: برای تنظیم این بخش از رزومه به نمونه­ های رزومه­ های پیشرفته مراجعه کرده و بر اساس وضعیت خود الگو برداری کنید.

4.    تجربه شغلی: این بخش شامل عنوان، سازمانی که در آن فعالیت داشته­ اید و دوره زمانی فعالیت شما در شرکت مزبور می­شود. در پایین دوره زمانی می­توانید دستاوردها و همچنین چگونگی بکارگیری مهارت های خود (برای مثال، MATLAB، GIS، تحقیقات آرشیوی، تحلیلها، مدیریت داده و مشارکتهای اجتماعی) را فهرست وار اضافه کنید. 

در صورت امکان بر تجارب و بیان دستاورهای خود تأکید کنید و کمتر به شرح وظایف خود بپردازید. برای مثال، به جای اینکه بنویسید "اجزای طراحی شده"، از جمله­ ای به این شیوه استفاده کنید: "اجزا و برنامه ­های طراحی شده برای ماشین ریش تراشی CNC که موجب فروش تقریبی 10000 دلار در ماه شد".

5.    در صورتی که دارای مقالات انتشار یافته و کنفرانس های مربوط به زمینه درخواستی خود هستید، آنها را در رزومه ذکر کنید. البته تنها تعدادی را که بیشترین ارتباط را با شغل درخواستی دارند، قید نمایید.

6.    بخشهای اضافی مربوط به CV را در صورتی می­توانید در رزومه وارد کنید که کاملاً مرتبط باشند. برای مثال به موارد روبرو توجه کنید: وابستگی­ های حرف ه­ای، جوایز و تقدیرها، گواهی نامه ­ها یا مدارک ثبت اختراع.


برچسب‌ها: cv،رزومه،شیراز مترجم،قالب رزومه،ترجمه رزومه،نوشتن رزومه،تاریخچه تحصیلات و زندگی،تجربه کاری،curriculum vitae،resume cv،resume

کامنت و نظرات

ثبت کامنت و نظر تنها برای کاربران سایت در دسترس می‌باشد؛ در صورتی که عضو سایت هستید، به پنل کاربری خود وارد شده و در غیر این صورت از طریق فرم عضویت، یک حساب کاربری ایجاد کنید.