چگونه یک استراتژی تولید محتوا ایجاد کنیم

بروزرسانی:   آذر   1398:: هزینه خدمات تولید محتوای سایت

 

در اینجا خلاصه ای از هر یک از هفت مرحله به منظور ایجاد استراتژی تولید محتوا که مشتریان آن را دوست دارند را به شرح زیر بیان می کنیم: 

1- تعیین اهداف برای تولید محتوا

چرا کار تولید محتوا را انجام می دهید؟ تولید محتوا چه کاری برای سازمان و سایت شما انجام می دهد؟ آیا برای سازمان و سایت شما آگاهی ایجاد می نماید؟ آیا وفاداری و حفظ سوابق سازمان شما را بهبود می بخشد؟

 

2- مهمترین موضوع در تولید محتوا برای شما چیست؟

در برنامه تولید محتوا چه چیزی ایجاد می کنید که شما را از بقیه متمایز می کند؟ در تولید محتوا ، مطالب بسیار متنوع (و بیشتر به یک روش) وجود دارد. آیا استفاده از این استراتژی شما به صورت متناسبی مفید خواهد بود؟ آیا شما بهره برداری از تولید محتوا خواهید برد (من می گویم بله!)، آیا شما به صورت متناسبی دارای انگیزه، الهام، و یا دارای شکل های دیگری از این ویژگیها خواهید شد؟ متن و مفاهیم اصلی برنامه محتوا چیست؟

 

به یاد داشته باشید: به خودتان اجازه بدهید که موارد بیشتری از تولید محتوا را بیان کنید. 

 

3- تولید محتوا خود را اندازه گیری نمایید. 

اهداف شما و معیارهایتان را برای تعیین بازار محتوا بیان می کند. اگر تلاش می کنید که آگاهی های مورد نیاز در اینمورد را ایجاد نمایید، معیارهای خود را اندازه گیری نمایید. از چهار دسته معیارهای تولید محتوا استفاده نمایید تا یک چارچوب اندازه گیری برای آن معیارها ایجاد کنید. 

 

به یاد داشته باشید: اگر می خواهید از یک روش رفتاری در اینمورد پیروی کنید، باید کاری را انجام دهید که قابل پی گیری باشد (در اینمورد بر شبکه های اجتماعی کار کنید)

                                               

 

4- مخاطبان خود را تعریف کنید

اهداف شما نوع مخاطبان شما را نیز بیان می کنند. از شخصیت ها برای مدلسازی مخاطبان برای تولید محتوا استفاده کنید. همانگونه که خانواده خود را درک می کنید، مخاطبان خود را نیز درک کنید. 

به یاد داشته باشید: شما مخاطب خود نیستید

 

5- نیازهای مخاطبین پژوهشی

مخاطبان شما باید چه چیزی را از شما بدانند؟ از شبکه های اجتماعی و ویژه جستجو برای انجام این کار استفاده نمایید، علاوه بر این، با مشتریان و کارکنان داخلی خودتان (بویژه کارکنان بخش فروش و خدمات مشتری)، برای درک بهتر اطلاعات و مشخص نمودن الزامات قانع کننده در مورد مشتریان خود، صحبت کنید. سپس، این نیازها را توسط شخصیت ها و مراحل دقیق و ظریف، برای ایجاد یک نقشه از محتوای لازم سازماندهی نمایید. 

 

به یاد داشته باشید: برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز تلاش کنید، و دیدگاههای لازم را در اینمورد کسب نمایید (جهت انجام این امر نه تنها استخراج صفحات گسترده ای از اطلاعات مربوطه مورد نیاز می باشد، بلکه صحبت کردن در اینمورد با مشتریان نیز ضروری است)

 

6- یک برنامه تولید محتوا ایجاد کنید

از انجام مکالمات با شخصیت ها و مشتریان برای تعیین شرایط مطلوب برای تهیه محتوا استفاده نمایید. مخاطبان شما در کجا و چگونه اطلاعات را مورد استفاده قرار می دهند؟ متوجه باشید که با توجه به مرحله ظریف درک مشتری، مشتریان به انواع مختلفی از محتوا نیاز دارند. یک طرح ایجاد نمایید که نشان دهد شما به طور روزانه، هفتگی، ماهانه و سه ماهه چه محتواهایی ایجاد می کنید.

 

به خاطر داشته باشید: همواره از روش ایجاد تماس برای انجام اقدامات لازم و دستیابی به اهداف خود استفاده نمایید. سپس توجه نمایید مصرف کنندگان محتوای تهیه شده توسط شما در نظر دارند چه کاری انجام بدهند؟ 

 

7- یک برنامه برای تقویت محتوا ایجاد کنید

واقعیت این است که تنها ایجاد محتوا کافی نیست. در بسیاری موارد، شما باید محتوای تهیه شده توسط خود را  تقویت کنید. شما باید بازاریابی خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. برای دستیابی به این هدف رسانه های اجتماعی می توانند به ایجاد یک تعامل بزرگ کمک کنند. همچنین در اینمورد بسیاری از مکان ها (و بسیاری از مردم: مانند مشتریان، کارکنان، و افراد نافذ) شناسایی می شوند که می توانند به شما کمک کنند تا تولید محتوا خود را تقویت کنید (نکته: تفاوت بین افراد نافذ و طرفداران آنها را شناسایی نمایید).