تفاوت CV و رزومه و تبدیل این دو به یکدیگر

مدیر قره زاده
یک‌شنبه 21 بهمن 1397
زمان مطالعه 3 دقیقه

blog_1575377123_Q1mp.jpg

 تبدیل CV (Curriculum Vitae) رزومه (Resume)

Curriculum Vitae یا CV برای پست های دانشگاهی یا در بعضی موارد برای شغل های پژوهشی غیردانشگاهی (مثل تحلیل گر در شیراز مترجم) استفاده میشود. برای بسیاری از پست ها در بخش خصوصی، مدرک مورد نیاز روزمه است. البته در اروپا CV و رزومه مفهومی مشابه دارند. اگر در مدرک لازم برای شغل مورد نظر شک دارید بهتر است بپرسید.

 

در رابطه با CV و رزومه:

  • قبل از گرفتن وقت مصاحبه برای کارفرما ارسال می شوند.

  • برای پست خاصی که در آن درخواست کار داده اید مناسب است.

  • قالب رزومه (فرمت) آن ثابت است.

  • دستور زبان و املای صحیح کلمات اهمیت دارد.

 

تفاوت CV و رزومه:

 

  1. درحالی که CV براساس تجربیات فرد میتواند طولانی باشد و گاها شامل قسمت های زیادی از جمله انتشارات، گرنت های پژوهشی و جوایز و هدایا است، رزومه 2 صفحه یا اگر لازم است تجربه کاری مرتبطی نوشته شود نهایت ً 3 صفحه است.
  2. CV بر دستاوردهای دانشگاهی، پژوهشی و تدریسی تاکید دارد، درحالی که رزومه اختصاصا روی مهارت ها، صلاحیت ها و تجربیات کاری متمرکز است که نشان دهد شما برای کار پیشنهادی مناسب هستید. پژوهش ها و پروژه ها اگر به پست پیشنهادی مرتبط باشند می توانند در بخش تجربیات گنجانده شوند.

  3. زمانی که شما برای پستی خاص درخواست می دهید، روزمه میتواند یک بخش عینی داشته باشد که درآن از عناوین شغلی، نام شرکت و حتی job number  اسم برده می شود. (برای مثال بخش عینی: پیگیری دوره کارآموزی فرد به عنوان تحلیل گر داده در شیراز مترجم). قسمت مثال عینی از CV حذف شده است.

  4. خلاصه ای از صلاحیت ها و مهارت های فرد در بالاترین بخش رزومه آورده می شود. و شامل 5 یا 6 قسمت است و مهارت های شما برای شغل پیشنهادی را توضیح می دهد. CV این بخش را ندارد ولی ممکن است که بخشی به اسم حوزه های پژوهشی مورد علاقه یا حوزه های آموزشی مورد علاقه در بالاترین قسمت CV وجود داشته باشد.

  5. برای آنهایی که در حوزه علوم انسانی فعالیت میکنند، CV شامل خلاصه ای از پایان نامه دوران تحصیل است که رزومه این قسمت را دارا نیست.

  6. CV در قسمت آموزشی و تجربیات پژوهشی شامل PI یا نام استاد مشاور و اسم دپارتمان است و در رزومه نیاز به ذکر این توضیحات نیست؛ مگر اینکه برای شغلی پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد، جایی که PI یا استاد مشاور نام برده در صنعت یا شرکت مورد درخواست شناخته شده باشد.

به طور کلی برای هر موردی که نیاز به روزمه داشته باشید گروه تخصصی شیراز مترجم می تواند به شما کمک نماید تا رزومه ای متفاوت با هر زبانی را تهیه نمایید.


برچسب‌ها: cv،رزومه،شیراز مترجم،قالب رزومه،ترجمه رزومه،نوشتن رزومه،تجربه کاری،curriculum vitae،resume cv،resume

کامنت و نظرات

ثبت کامنت و نظر تنها برای کاربران سایت در دسترس می‌باشد؛ در صورتی که عضو سایت هستید، به پنل کاربری خود وارد شده و در غیر این صورت از طریق فرم عضویت، یک حساب کاربری ایجاد کنید.